280x200MM_Signify.png

Awards - Gouden Partner

Signify: ‘Goede en duidelijke communicatie is enorm belangrijk’

EINDHOVEN – Bij Signify zijn ze zo snel als het licht. De afgelopen jaren hebben ze gewerkt aan de toegevoegde waarde van duurzame LED-verlichting. Retailers zien dat het aanslaat bij hun klanten en daarom wordt Signify benoemd tot Gouden Partner. Pieter Versteeg, key accountmanager bij Signify is trots op deze bevestiging uit de markt. “Blijven innoveren en samenwerken, daar richten we ons op.”

Redactie |

Categorie: Non-food
Criterium: Omzetprestatie
Winnaar: Signify

Waarom hebben category managers en supermarktondernemers voor jullie gekozen, denk je?
“Als Signify, voorheen bekend als Philips Lighting, zijn wij de category leader binnen verlichting. Door onze kennis en ervaring kunnen wij met onze partners de best mogelijke prestaties neerzetten. Onze ervaring in verlichting en het streven naar continu innoveren proberen wij zo goed mogelijk samen met onze partners op het schap terug te laten komen. Het is fijn om de bevestiging te krijgen van onze partners dat zij dat ook zo zien.”

Wat zijn de hoogtepunten van de afgelopen twee jaar?
“Binnen de categorie is het enorm belangrijk dat ons portfolio zo goed mogelijk gepresenteerd wordt richting de consument. De afgelopen twee jaar hebben wij samen met onze partners goed gekeken naar ons assortiment en hoe dit op het schap moet komen om de consument zo optimaal mogelijk te kunnen helpen bij het maken van hun keuze. Denk aan een logische opbouw binnen het schap en het presenteren van innovaties. Maar ook het informeren van de consument over de toegevoegde waarde en kostenbesparing (tot wel € 30,- per lamp per jaar) door over te stappen naar duurzame LED-verlichting.”

Wat zijn voor jullie de belangrijkste pijlers van een goede samenwerking?
“Goede en duidelijke communicatie is hier enorm belangrijk in. Beide partijen kunnen beter presteren als de bereidheid er is om naar elkaar te luisteren en de samenwerking op te zoeken. Dat proberen wij zo veel mogelijk te doen en te faciliteren voor onze partners. Zo zorgen we er samen voor dat we proactief kunnen reageren op onvoorziene situaties, en kunnen we samen vooruitkijken naar waar we nog willen verbeteren.”

Waar leggen jullie de focus op in de komende twee jaar?
“Onze focus ligt op het verder optimaliseren van het portfolio en het verwerken van onze nieuwe productintroducties, om het assortiment voor de consument zo compleet en attractief mogelijk te maken. We hebben inmiddels een productlijn (Ultra Efficient) waarmee de consument nóg meer energie en dus geld bespaart. Deze lampen zijn tot 60% zuiniger dan reguliere LED-lampen en gaan tot 50 jaar mee. Blijven innoveren en samenwerken, daar richten we ons dus op. Op die manier willen we onze omzetprestatie vasthouden en waar mogelijk nog verbeteren richting de toekomst.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.